Cu toate ca nu se numara printre cele mai mari municipii din Romania, Zalaul simte efectele numarului foarte mare de autovehicule pe care le detin locuitorii. La orele de varf, traficul este ingreunat, cozile la semafor nu sunt defel scurte, iar claxoanele tiuie prelung in intersectii. Intreaga situatie ar putea fi mult ameliorata daca zalauanii ar inlocui masinile cu biciclete, lucru des intalnit in marile orase europene. Numai ca de la idee pana la practica e cale lunga de cativa ani.
Peste 30.000 de autovehicule sunt inregistrate in Zalau, iar ultimii ani au creat un trend pentru locuitorii urbei de sub Meses: ca are sau nu nevoie, o familie are in medie doua autoturisme, aceasta in conditiile in care locurile de parcare sunt de circa patru ori mai putine. Mersul pe bicicleta ar fi o alternativa care ar ajuta la decongestionarea traficului. In plus, pe langa faptul ca nu ar mai fi nevoiti sa stea blocati la semafor si nu ar mai pierde timpul, zalauanii care ar alege bicicleta in locul masinii ar face si putina miscare, si ar economisi si banii cheltuiti pe carburanti ori pe intretinerea autovehiculului.
Cu toate ca ideea pare simpla, problema de care se lovesc chiar si biciclistii deja